Hajlunch.....jättekul med ironi..

Dagarna flyger iväg men ändå känns allt som en evighet..
Nyss hemkommen efter ett löppass i bäckmörker som avslutades med ryggläge för att avnjuta den otroliga natthimmel samt värmen som knappt spelar i samma division som en svensk sommar, klockan är nu 22.02 och inte en grad under 28 på skalan och skulle gissa att havets långsamt inrullande vågor är håller samma klass,tala om när det hände i norden sist.
Fler saker vi har att bocka av på listan att göra på en Australien resa funderar du?
Absolut!!
Joel har visat mej hur en typiskt Tjejflicka ser ut,anmärkas ska att människan i fråga faktiskt var en kille,Plus att han även konstaterat att springa utan skor är annorlunda då han myntade uttrycket "Va långt det blir till marken när man tar av sej skorna..."
Vi har konstaterat att den svarta svanen inte var en del av vår Mytomaniske Guides påhitt utan en mycket vacker fågel.
Fått en Tour de Perth med Paul som visade oss den dyraste gatan i hela Australien med ett hus som han visste sålts för motsvarande 300 Miljoner svenska ;)
Joel hade även turen att se en stingrocka! Var var jag då tänker du, jag simmade glatt på djupt bland några torskliknande varelser..väldigt häftigt i gämförelse, torsk ser man ju för tusan på tallriken var å varannan dag..men men, inget att hänga läpp för, då tisdag är dagen då det bär av till dykarparadiset Rottnest Island!Hajarna som festade på en tre rätters där förra veckan borde vara borta nu kan man hoppas. Apropå haj vade ja, igår hände det...
Jag och Joel hade försäkrat oss om att gårdagen skulle vara den perfekta dagen för att ta oss ut på den djupa delen av korallvärlden då vattnet stod lågt och den haj som skulle göra ett försök att ta sig in inte skulle ha en chans..det var delsvis sant. Vi hade även försäkrat oss om att det där med haj bara är en snackis här nere men ack så fel vi hade, Frenetiskt simmande, ständigt kämpandes mot vågorna på aningen för grunt rev jobbade vi oss succesivt utåt men då läge fanns ca 40-50 meter ut stannade vi för återhämtning, ställde oss upp och tittade ut över havet. En väldigt kort sekund senare och mina ögon träffar den stora ryggfenan samt efterföljande stjärtfenan som ligger och slår fram och tillbaka 20 meter från våra fötter. Jag vände mej fort till Joel och frågade om han såg vad jag såg, "Nu simmar jag in" blev svaret och ja ljuger inte när jag säger att både Nystrand och Frölander hade fått jobba hårt för att inte hamna i bakvattnet av oss, för aldrig har jag simmat så fort..

Men hur många kan säga att dom sett en haj i det vilda,nä just det =)
Imorgon bär det av med bil en timme norrut för en heldag med Jordan Pills Surfscool!,måtte surfgudarna vara med oss =)

Tack för mej Nutellapastej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0